22.11.12

Domowy serek jogurtowy Rafała

Męska szkoła gotowania nadal funkcjonuje w moim domu, mężczyzna też chce się pochwalić swoimi umiejętnościami i tutaj muszę  oddać ukłon bo serka takiego to ja dawno nie jadłam! takie rzeczy to robi mój kucharz czyli połówek :) Nie jest to typowy ser z podpuszczką ale i taki jest w planach za jakiś czas, jak połówkowi się znów zachce :) za to rano zjadłam najlepsze śniadanie świata, niby zwykłe ale niezwykle smaczne, delikatne, kremowe, pyszne! i nie wymaga wielkiego kulinarnego wysiłku :) kanapka chrupkiego chleba z domowym serkiem i pomidorem to niebo w gębie:)


Domowy serek jogurtowy
przepis własny Rafała

Składniki:
  • 2 opakowania jogurtu greckiego (po 400g każdy )
  • odrobina soli
  • gaza
  • chrupki chlebek ( użyłam firmy Kupiec )
Jogurt wymieszać z solą, przełożyć na gazę, zawiązać i powiesić w miejscu gdzie może odciekać z niego woda. Serek wisi ok 1,5 dnia i jest gotowy do spożycia. Nie ma konsystencji twarogu, jest bardzo kremowy i lekki.
Smacznego :)

31 komentarzy:

  1. Takie to proste :) A jak ładnie Ci się gaza odcisnęła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no sama się zachwycałam, że to takie proste:)

      Usuń
    2. ... zrobilam ... dzieki za szybki i pyszny przepis jogurtowego serka ... Ala

      Usuń
    3. bardzo się cieszymy:) pozdrawiamy:)

      Usuń
  2. pyszne z pewnością i nadaje się do konkursu śniadaniowego który do końca miesiąca trwa na moim blogu: http://nietylkopasta.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Mężczyzna pierwsza klasa :) i serek oczywiście też :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a mężczyzna owszem...szkoda tylko, że tak późno się zorientowałam:)

      Usuń
  4. Domowy serek? Brzmi apetycznie :) Z chęcią bym go spróbowała, bo założę się, że smakuje świetnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. osłodkijezusie - jak to apetycznie wygląda...
    wezmę się chyba za to w weekend :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możesz nawet dziś bo to zaledwie 5 minut pracy jeśli w lodówce masz jogurt:)

      Usuń
  6. wygląda bardzo apetycznie, jogurt grecki uwielbiam, chętnie wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę, że skorzystasz z przepisu:) mam nadzieje, że będzie smakował tak bardzo jak nam :))

      Usuń
  7. Zrobiłam juz tyle serów w życiu a takiego jeszcze nie....więc zabieram sie za niego :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam. Genialny! Gratuluję pomysłu. Mój M. się w nim zakochał ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowny w swej prostocie!:))) pozazdrościć takiego zdolnego kulinarnie faceta:)))

    OdpowiedzUsuń
  10. To takie proste?! Jak będę mieć w planach pieczenie bułeczek to wcześniej przyrządzę ten serek. A nie robiłam jeszcze sera... Zatem ten będzie pierwszy :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bo warto go zrobić tym bardziej, że przecież nie wymaga wielkich umiejętności:)

      Usuń
  11. to naprawdę takie proste?
    ze też nigdy na to nie wpadłam ;)
    rewelacja!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. a czy 1,5 dnia to 18 godzin? :D bo mój już odcieka i strasznie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  13. jednak nie wytrzymałam i już spróbowałam - pyszny! od dzisiaj nie kupuję serków z ulepszaczami, a jak myślisz, czy serek ze świeżym szczypiorkiem zakiśnie przez te 1,5 dnia? jakie dodatki polecasz? :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie chcę polecać dodatków do środka bo nie robiliśmy z dodatkami, nie wiem jak one się po prostu zachowują. Zresztą szczypiorek możesz położyć sobie na gotowy serek, przynajmniej nie jest rozmoczony czego akurat ja nie lubię :)

      Usuń
  14. witam
    Serek bardzo apetyczny :)
    czyli w temperaturze pokojowej przez 1,5 dnia ma sobie wisieć?
    a później jak długo go można przechowywać?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.

INSTAGRAM

zBLOGowani.pl Mikser Kulinarny - przepisy kulinarne i blogi zobacz moją galerię na mniamspinka.pl Durszlak.pl
Copyright © 2017 Smaki Alzacji